Yazar Adı            :
Cabbar Şıktaş
Yazar İletişim      : Bu mail adresi spam botlara karşı korumalıdır, görebilmek için Javascript açık olmalıdır
                             Bu mail adresi spam botlara karşı korumalıdır, görebilmek için Javascript açık olmalıdır

Anasayfa arrow Cabbar ŞIKTAŞ arrow NASIL SÖYLEYEYİM SEÇİMDE DERDİMİ
NASIL SÖYLEYEYİM SEÇİMDE DERDİMİ
Perşembe, 24 Ocak 2008
OKUNMA SAYISI : 644

 Yazarlık yapanların arada birde şairliği tutarmış…
 Gerçi  ben şair oğluyum,
 Nede olsa babamızdan almışız  bir şeyler. 
 Rahmetli Babam bazen yazıyla değil, şiirle dile getirirdi diyeceklerini…
 Yazdığı şiirin son dörtlüğüne mutlaka Salihlerden der, imzasını atardı şiirine…
 Bana da Salihoğlu yazmak yakışır elbet…

Babamın mesleği, bir hayli zordur.
Nasıl anlatayım şiirle derdimi…
Allah'tan anlayan, gammazdan çoktur.
Nasıl söyleyeyim  seçimde derdimi… 
 Bir seçimden çıktık, diğeri yolda…
 İkiye bölündük otay, butayda…
 Sözümüz geçmedi, kaldık ayazda,
 Nasıl söyleyeyim seçimde derdimi…
Dayandı kapıya, şehir seçimi,
Herkeste bir telaş, koltuk hevesi…
Hesap değişiyor, yoktur çaresi,
Nasıl söyleyeyim seçimde derdimi…
 Babamın mesleği hakkaten zormuş,
 Şiirle meram anlatılmazmış,
 Anlayana sivri sinekte  sazmış,
 Nasıl söyleyeyim seçimde derdimi…
Motorla geçtiler, davul çaldılar,
İki parmak gösterip iki sıfır yaptılar,
Yetmedi birde tayin yaptılar...
Nasıl söyleyeyim seçimde derdimi…
 Allahtan seçime epey zaman var,
 Sonbahara hayır, birde duam var,
 Fikirleşip işi yola koyan var,
 Nasıl söyleyeyim seçimde derdimi…
Kebin  değil kıyılsın size,
Her şeyde siz olmaz,  birazda bize…
Dönüp etrafa bakın kalp  gözü  ile,
Nasıl söyleyeyim seçimde derdimi…
 Salihlerden alınmıştır ilhamım
 Vereceğim cümle halka ilanım
 Geleceğe EFSANEYLE  bakalım
 Nasıl söyleyeyim seçimde derdimi…

Yorum (34)add
Baskoylu76: ...
Evet Iğdır da durumu 2-1 yapmak lazım bu konuda size katılıyorum. Ama lütfen yönlendirmelerinizi bu yönde deyerlendirin. Koltuk ve Makam hırsı bitsin. " Herşeyde siz olmaz, birazda bize" çok anlamlı mısralar hadi hayırlısı. (EFSANE) geri dön.
1

Ocak 24, 2008
halk: ...
CABBAR EFENDİ NASIL SÖYLEYEYİM KARNINDA Kİ DERDİNİ SALİHLERDEN ALMIŞTIR İLHAMI GELECEĞE EFSANEYLE BAKALIM NASIL SÖYLEYEYİM DERDİMİ DİYE BU MEMLEKETİN KADERİYLE OYNUYORSUN YİNE ORTALIĞI KARIŞTIRIYORSUN BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARINI KENDİN AÇIKLADIN IĞDIRIN KADERİNİ İLGİLENDİREN BELEDİYE SEÇİMİYLE İLGİLİ YAZINDA DALGA GEÇEREK OYUN OYNUYORSUN GELECEĞE EFSANEYLE BAKALIM DİYORSUN BELEDİYE BAŞKAN ADAYINI BELİRLEME YETKİSİNİ IĞDIR'LI SEÇMEN VE DE İL TEŞKİLATI BU YETKİYİ SANA MI VERMİŞ Kİ? HER TAŞIN ALTINDAN CABBAR ÇIKIYOR BU DEĞERLİ EFSANE KARDEŞİMİZİ HER SEÇİM ÖNCESİ YA MİLLETVEKİLİ GÖSTERİYORSUN YA DA BELEDİYE BAŞKAN ADAYI BU ARKADAŞIMIZI YIPRATMA YETKİSİNİ EFSANEMİ SANA VERDİ YOKSA BU ARKADAŞIMIZ SENİN KUKLANMI OLMUŞ YOKSA BU TİP REKLAMLARI ÇOK MU SEVİYOR GERÇEKTEN EFSANE ADAYSA BUYURSUN IĞDIRA GELİP HAYATINI BURDA YAŞASIN? SENİNLE ARKADAŞLIK YAPSIN
IĞDIRIN GELECEĞİ İLE OYNAMA YETKİSİNİ KİMSE SİZE VERMEMİŞTİR.
2

Ocak 24, 2008
CABBAR: ...
Değerli halk kardeşim, galiba sizin içinizde bana karşı bir kin var gibime geliyor. Ben ortalığı karıştırmam, bilakis insanların mantık çerçevesinde hareket etmesine ışık tutmaya çalışırım. Bunu yaparken birileri beğenir, birileri beyenmez. Efsane olarak görülen Mikail Göleli beyefendi'yi ben aday göstermemişim ki, şayet benim yazılarımı takip etmiş olsaydınız bunu fevkalede anlardınız. Sonuçta Mikail Göleli'de bu memleketin bir ferdidir. isterse aday olur, isterse olmaz. Iğdır'a gelmesine de gerek yok o herzaman Iğdır'da Iğdırlının yanındadır. Şiirimde geleceğe efsaneyle bakalım derken hemen aday olacak algısına niye kapılıyorsunuz ki, efsanenin önderliğinde doğru bir karar vermiş olamazmıyız. Efsanenin ağabeyilik edeceği bir birleşme platformu oluşturulamazmı. Sorun ön yargılardan kurtulabilme, anlayabilme sorunudur. Keşke biribirimizi iyi anlayabilseydik... Bu keşkeler olmasaydı, bugün bu sıkıntıları yaşamıyor olacaktık... Umarım geleceğe umutla bakar, efsaneyle yürürüz...
3

Ocak 24, 2008
mert: ...
buniye şimdi niye silindi cabbar bey yorumum olmuyor ama olmazda böyle.yazdıklarım yalanmı?senin işin degil siyaset olmamalı olamazda....yarın araslar bi elsallasa hemen koşup geleceksin yanlarına yapma böyle sen gazetecisin herşeyi acıkça yazalım silme tahammül et biraz.....
4

Ocak 24, 2008
mert: ...
silme beni halkın özgür sesine kulak ver lütfen...
5

Ocak 24, 2008
CABBAR: ...
Mert bey, buraya yorum yazılsın diye bırakmışız elbet, ama yorum... Peki hakaret etme hakkını nereden alıyorsunuz. Arasların el sallasa koşup gideceğimi söylüyorsun. ismini söyle seninde kimlerin çanağını beklediğini hemen söyleyeyim. Önce saygılı olmasını bilelim...
6

Ocak 24, 2008
bozkurt: ...
sizi takip ediyorum uzün süredir dayanamadım üye oldum yorum yazmak istedim.
bakın cabbar bey ıgdır hassas bi konumda ve diken üstünde bu kadarda pişkinlik olmaz biz mikail beyi seviyoruz ve takdir ediyoruz ıgdır içinde olması gereken bi insan allah uzun ömürler versin o na ve sevdiklerine.ama senin bu yaptıgın olmadı ki reis bulundugu konumuyla lazım ıgdıra herzaman onu politize etmenin bi daha dogrusu siyesetin içine adaylıga cekmeniz hiçde hoş degil bu onu yıpratır bırakalım reis oldugu yerde belirleyici rolüyle yaşasın.
reis aday oldugu zaman yani 1995 secimlerinde siz neredeydiniz?ben söyleyeyim dyp de siyaset yapıyordunuz demi?biz bunu sineye cekeriz hiçde sorun yapmayız geçmişiniz o şimdide başka türlü düşünebilirisniz.ama kalkıp ta kimsenin haddi olmayan işlere kalkışmayın lütfen yapmayın böyle ya yakışmaz size yazık etmeyelim bu nadide şehre.....
7

Ocak 24, 2008
azer_76: ...
HER TAŞIN ALTINDAN ÇIKAN BAY CABBAR 1995 SEÇİMLERİNDE EFSANE DEDİĞİ MİKAİL GÖLELİ YE MUHALEFET ETMEKTEYDİ VE BENİM İTE-KURDA VERECEK OYUM YOKTUR DİYE SAĞDA SOLDA KONUŞUYORDU..DYP KAZANDI BU ARKADAŞ SAHNEDE..DYP GİTTİ 1999 DA MHP YE VE DÖNEMİN İL BAŞKANI VE YÖNETİCİLERİNE KÜFÜR VE HAKARETLER EDEN BAY CABBAR 3 AY SONRA MHP NİN DE 1 NUMARASI OLDU..MHP GİTTİ 1.AKP HÜKÜMETİ GELDİ..DÖNEMİN İL BAŞKANIYLA KANKA OLDU..SON 2007 SEÇİMİNDE ALİ GÜNER KAZANDIĞINDA SİYAH BAŞLIKLA YAZI YAZIP KARA YAS TUTAN BAY CABBAR ŞİMDİ İKTİDARLA ARASINI NASIL DÜZELTECEĞİNİN YOLLARINI ARIYOR..BU TOPLUMUN VİCDANI VE SAĞ DUYUSU HERŞEYİ GÖRÜYOR..VE KADİM OLAN YÜCE ALLAH'TA..
8

Ocak 24, 2008
CABBAR: ...
Azer_76 Ali kardeşim, ne yazarsan yaz sorun değil. Kendin için birbaşkalarına iftira etme... İftira çok kötü bir hastalıktır. Benim her taşın altından çıktığımı vurgulamışsın. Iğdır'da yaşamamdan kaynaklanıyor olacak... Eğer benden rahatsızlık duyuyorsanız taşları kaldırmayacaksınız ve dolayısıyla benide görmemiş olacaksınız. Bugüne kadar yaptığım işlerden hiç pişmanlık duymadım, memleketime, insanlarıma, cevreme ihanet etmedim... Sözlerimi mertçe söyledim, tavrımı mertçe ortaya koydum. Kara başlık olayı sizingibi kara bakışlıların kara görüşü olarak algılanabilir. Gazetemiz yeşil Iğdır ne kimsenin yasını tutar, nede ara düzeltme çabası içinde olur. Medeni insanlar nasıl davranırsa öyle davranılır... Saygılar...
9

Ocak 25, 2008
bozkurt: ...
valla cabbar bey ben şahsen sizin ikili oynadıgınız görüşündeyimm bi yandan ben ülkücüyüm diyosunuzz bi taraftan ben hizbullahım diyosunuz bi tarafdan 95 seçimleerinden dyp ye çalışıyosunuzz HALAA ANLAMIŞ DEİLİMM......SAYGILAR
10

Ocak 25, 2008
CABBAR: ...
ALLAH BÜYÜK ZAMANLA ANLARSINsmilies/smiley.gif
11

Ocak 25, 2008
mert: ...
cabbar bey burası ıgdır herkes herkesi tanıyor...sadece yürekli isnalrın yüksek sesle konuşulması bekleniyor...siz bide bu 1995 secimlerindeki tavırlarınızla olan iddaları yanıtlayın lütfen bizleri aydınlatın smilies/smiley.gif)
12

Ocak 25, 2008
CABBAR: ...
Mert kardeş, elbette siz beni tanıyorsunuz ama ben sizi tanımıyorum. Buda demek oluyorki ben sizden yürekliyim... 95 seçiminde ben DYP il başkan yardımcısıydım. Timur selçuk'ta il bakanıydı. Madem ığdırlısınız ve ığdırda yaşıyorsanız bunu bilirsiniz. o tarihte belediye başkanlık seçimi oldu ve ben üyesi bulunduğum partinin yanında durarak adayı Ekber Yeşil'e destek verdim. Iğdır siyasi tarihinde farklı partilerde siyaset yapan birçok kişi vardır. Dün MHP'ye oy vermeyenleri vatan hainliği ile suçlayanlarda bağımsız aday oldular. Biryerlere takılıp kalmayın, ilk yazınazda hakaret etmiştiniz sildim. ve size yazdığım yazıda kim olduğunuzu söyleyin, ne olduğunuz söyleyeyim demiştim. şimdi siz perde arkasında çok masum olduğunuzumu düşünüyorsunuz. ama benim bilmediğim bir yüz kızartıcı suçum varsa söyleyin cümle alem bilsin. hatta buyrun gelin karşılıklı konuşalım, tartışalım... Saygılar
13

Ocak 25, 2008
bozkurt: ...
mert kardesim biz burda cabbar beye hakaret etmek içinn yazmıyoruz sadece elestiriyoruzz elestiriyide dozunda yaparsakk cok sevinirimm SAYGILARR
14

Ocak 25, 2008
HAKAN: ...
YA VARYABI IGDIRIN KADERİ BU HJERKES BİRBİRİNİ ELEŞTİRİYOR ELİNİZE NE GECEK Kİ?
MHP VE ÜLKÜCÜLÜGÜN SUYUNU CIKARDINIZ AMA BEKLEMEK LAZIM TEŞKİLAT ELBET Bİ GÜN EMİNELLERE GECERDE BU KARIŞIKLIGA Bİ DUR DERLER ARTIK....
CABBAR BEYE SAYGI DUYUYORUM AMA LÜTFEN ÜLKÜCÜ HAREKET HAKKINDA YORUM YAPMASIN BU İŞİ BU DAVAYA BEDEL ÖDEYEN KİŞİLERE BIRAKSIN LÜTFEN...HERKES İŞİNİ YAPARSA Bİ SORUNDA KALMAZ BU MEMLEKETTE
15

Ocak 25, 2008
Ko 004borol00750000: ...
Mert şimdi namert olmaya başladın, seninki iftira olmaya başladı, yada sende yazdığın insanlarla birlikte imişsin.Ayrıca iftira veya hakaret etme egolarınızı burada tatmin ettiyseniz sizin gibi kötü örnekleri artık okumak istemiyoruz. Dedikodunuzu kadınlar sohbetinizde yaparsınız. Biz okuyucuyuz, bence yeter lafazanlığınız.
16

Ocak 25, 2008
CABBAR: ...
çok çukurmuşun be, bende adam sayıp cevap yazdım MERT diye... ayıp ayıp, insan azcık delikanlı olur. böyle bir sanal ortamda insan yazarken bile yüzü kızarır yani...
17

Ocak 25, 2008
Ahmet: ...
Cabbar bey;tarihi yanıltmaya kalkıyorsunuz..Ekber Yeşil 95 te değil 98 de aday oldu ve kaybetti..95 te değil..Ayrıca şu soruya net cevap ver..1995 seçiminde Kendi tabirinle efsane dediğin Sn.Mikail Göleli adayken benim ite-köpeğe verecek oyum yoktur..ben dyp liyim demedinmi..İnsan net olur..Dyp li isen dyp de devam et..saygı duyarım..ama kalkıp Bu millet adına hele ki MHP ve MHP liler adına karar vermeye kalkarsan dur deriz o zaman..Yukarıdaki yorumlardan birinde edebiyat yapmışsın ihanet bilmemne diye..bence bu milletin bölünüp parçalanmasında en büyük veballerden biri sensin.Ailene saygım var..ama sen ve idaresini elinde tuttuğun gazetedir. Şahsi çıkarların için . ..Millet de seni layık-i veçhile yadediyor zaten..Ayrıca Mert isimli yorumcunun son yorumunu neden sildiniz...zülfiyaremi dokundu???
18

Ocak 26, 2008
erbil: ...
Ahmet hazretleri çok bilenler kimin danışırsan 98 deil 99 seçimiydi üfürme artı EKBER YEŞİL onurlu duruşuyla araslar kimin halkın yun bölüp ığdırı pkklıların eline vermedi o seçimde çekildi ve ığdırın kaderini belirledi araslar ise memleketi sattı bu seçimdede satacaklar gibi görünüyorklavye delikanlılığına benzemez bu işler otur oturduğun yerde gazetecileri sorgulamak sanamı kaldı cabbar bey ığdırımı bölür deyirsen 99da ekber yeşili destekledi dypden o zamnda mhpde bugün memleketi kırmancelere satanlar vardı onlarımı destekleseydi akıllı ol akılllı...
19

Ocak 26, 2008
CABBAR: ...
Maşallah birileri iyiden iyiye MHP'li kesilmiş, kimseninde MHP önünden geçemeyeceğini savunur olmuş. Kimin kabını yalayıpta, kime hesap sormaya kalkıyorsun. Ahmet bey öyle üfürükten laflarınla maniplasyon yapacağını zannediyorsun aldanıyorsun. Bu vatana, bu millete ihanet edenler ortadadır. Öyle etek altı kahramanlığına soyunma. Burası sanal ortam, klavye kabadayılığı yapacaksan, isminle, cisminle çık ortaya endamını göster, el alem yiyit bir MHP'li görsün... görüyor ki yazdığım bir şiire tahammül edemiyorsunuz. Eğer bu topluma ben ihanet etmiş olsaydım, bugün bu yankıyı bulamazdım. Elbette birileri gocunacak. Kimseye iftira etmem, iftiradan allaha sığınırım. Mert rumuzlu alçağın atmış olduğu iftira çokmu hoşuna gitti. Dürüs olalım dürüst... Tarihleri karıştırıyorsun ama sana bişiy diyeyim. Ben hiçbir MHP'liye haşa it köpek ifadesi kullanmadım. Ben "ÇAKALDAN KURT OLMAZ" DEDİM... Bunu yine tekrar edilyorum. Yoksam siz çakalın evrim geçirip kurt olacağınımı düşünüyorsunuz. Kimlerin neler karşılığında takla attığını herkes bilir. Benim başım dik anlım açıktır. Üç çapulcuya papuç bırakmayacak kadar da yüreğimin olduğun herkes bilir. Öyle etek altı muhabbetini bırakında, mertteç ortaya çıkın ve sözünüzü söyleyin... Şunuda eklemek istiyorum. Mikail Göleli 1995 yılında MHP'den aday olduğu vakit ben ve gazetem ailem MHP'ye ve Mikail Göleliye çalıştık. O tarihte Nuri Alagöz DYP'den, Rahazan Hoşhaber ANAP'dan Milletvekili adayıydılar.
20

Ocak 26, 2008
Elçibey: ...
Cabbar Abi,

Yazılarını önemle takip ediyorum. Genel itibariyle değindin konuları beğeniyorum fakat siyasetle alakalı çok yazı ekliyorsun. Abi bence buna şimdilik gerek yok. Çünkü: Seçimlere daha çok zaman var. Lakin sen seçimlerle alakılı çok yazıyorsun ve yıpranıyorsun...

Abi bu benim nacizane fikrim, kabul edip etmemek sana kalmış.

Sana başarı ve sabır diliyorum.

Saygıyla.
21

Ocak 26, 2008
mehmet: ...
merhabalar.fikirleri eleştirmekte,eleştiriye saygı duymakta erdemliktir.yeterki eleştirilerde hakaret içeren kelimeler kullanmıyalım.herkes ığdrın ve ığdırlının iyiliği için birşeyler yapmaya çalışmalı.şunuda belirtmeliyimki ığdır için birşeyler söylemek,fikir beyan etmek sadece ığdırda yaşayanlara verilmiş bir hakmıki en ufak birşeyde gelsinler ığdırda yaşasınlar diyoruz.ben ığdırda yaşamıyorum ama ığdır aşığıyım.ığdırımı takip ediyorum.ığdırımı seviyorum
22

Ocak 26, 2008
bozkurt: ...
cabbay bey siz o zaman çakaldan kurt olmaz lafını kim için söledinizz veyaa bu lafı söleme geregi nie duydunuz acıklamanızı bekliyorum şimdiden tesekkür ederimm .... SAYGILARR
23

Ocak 26, 2008
mehmet: ...
cabbar bey sizin bu tür polemiklere girmenizi yakışık bulmuyorum.saygısızlığa tahammül edememenizi anlıyorum ama cevap vererek o seviyeye indiğinizi fark etmiyormusunuz?kolay gelsin
24

Ocak 26, 2008
mehmet: ...
ne oldu bir şiire bile tahamül edemiyorsunuz keşke bu tepkileri gectiğimiz secimde gösterebilseydiniz.srf birilerine hoş gelsin diye ıgdırı bölmesydiniz?anladıgım kadarıyla bu seçim yorum yazan arkadaşlar partilerinin yanında yer alacaklar paranın deyil.SAYGILAR.......
25

Ocak 26, 2008
alican: ...
BAKIN DOSTLAR GÜN BİRLİK OLMA GÜNÜDÜR.HATTA VE HATTA DÜN BİZE BİR MÜSİBET YAŞATAN ARASLARA BİLE İHTİYACIMIZ VAR.AYRILIĞA VE GAYRILIĞA HİÇ GEREK YOK TÜRK KÖKENLİLERİN BULUŞACAĞI TEK ADRES MHP DİR.SAĞCISI SOLCUSU HERKESİN BİRLİKTE OLMASI GEREKEN BİR SÜREÇTEYİZ.İNSANLARIMIZIN İLK ÖNCE BU NOKTADA BİRLEŞMESİ GEREK.ÇÜNKÜ ARTIK LÜKSÜMÜZ KALMADI.GELECEĞİMİZ VE İSTİKBALİMİZ SÖZ KONUSU VE BUNUNLA OYNAMAYA KİMSENİN HAKKI YOK VE HESABI AĞIR OLUR.OTURUP İYİ DÜŞÜNMEMİZ LAZIM.ÖZELLİKLE LİDER POZİSYONDAKİ İNSANLARIMIZA SESLENİYORUM GÜNLÜK ÇIKAR VE HIRSLARINIZ YÜZÜNDEN GELECEĞİMİZİ KARARTMAYIN.BİZLER BURADA YAŞAMAK ZORUNDAYIZ VE BU HESAP SEÇİMDEN SONRAYA BIRAKILMAYACAK BU SÖYLEMİMİ KİM NASIL ANLARSA ANLASIN TEK BİR ADAY BAŞKA ŞANS YOK.
26

Ocak 26, 2008
mert: ...
selam ben geldim hakkın sesi batılın korkulu yürası geldi...
004borol 0075000 evet bende oaradaydım ne işler cevrildigine şahit oldum gibi bişey ama olmaz olaydım...
ayrıca cabbar bey bana hakaret ediyor hertürlü ben hakaret etmeden bile yorum larım siliniyor neden...gercekler agırdır tabi...ama dikkat edin ben kimseye cabbar beyin bana ettigi hakaretleri etmedim it namert demedim bu sizin ne kadar tahammulsüz oldugunu göstermezmi? evet öylesiniz benim yazdıklarım iftira falan degil olmuş şeyler ama hyakaret etmedim size hiç bir zaman cok yakında herkes gercekleri görecekleri görecek ve bu yapılanların bedelini ödeyecekler ben bir ıgdır sevdalısıyım ve ıgdırı cok seviyorum.....
27

Ocak 26, 2008
Ko 004borol00750000: ...
Halen aynı teraneyi çalıyorsun demekki eline ne tutuşturmuşlarsa sen kaburga kalın olduğundan aynen devam ediyorsun. Bir okuyucu olarak iftiralarını okumak istemiyoruz, anla artık.. Arkadaşlara kulak ver ve birlikten kuvvet doğur, yıkıcılığı gerçek ortamda yapanlar yeterince var, sanalda da senin yıkıcı kafanı ve safsatalarını okumayalım artık, ltf. Bayazıt caddesi gençliği
28

Ocak 26, 2008
alican: ...
cabbar kardeşim her şeyden önce yazdıgın şiirle ıgdırdaki siyaseti bir nebze olsun canlandırdıgını düşünüyorum vede seçimlerde nasıl bir siyasetle karşılaşacagımızı az çok ortaya çıkarması bakımından şahsen ben önemsiyorum yine birileri birilerinin adamı olmakla suçlanacak şucu bucu denilecek araslara gelince ıgdırda herkes birşeyler söylüyor iki dönem başkanlıga bu halk seçmedimi artık bizlerin kimseyi karalamak gibi bir lüksümüz yok herkse her oya ihtiyacımız var tabiki bazı insanların ismi öne çıkacaktır kimse kişisel kızgınlıklarını tatmin etmek için siyaseti ve önder insanlarımızı kullanmasın daha nice insanlar var aday olacak her birine bir kulp bulursak çobansız sürüye döneriz bu gibi olaylar insanımızı siyasetten sogutuyor gönlü vatan aşkıyla yanan bütün insanlarıma saygılar bütün türkler bir ordu katılmayan alçaktır. adres milliyetçi hareket partisi.
29

Ocak 27, 2008
Baskoylu76: ...
Iğdır da seçimler artık siyaset üstü yapılmalı diye düşünüyorum. Böyle kısır döngü çatışmalarla gelinen nokta ortadadır. Elin Hakkarilisini bizler seçtirmedik mi? Yapılacak tek iş var siyaset yapmamalıyız. Siyaset yapamıyoruz bu apaçık ortada. Cabbar bey şöyle yaptı böyle yaptı demekle bir yere varamayız. Lütfen yorumlarımızda Iğdır için neler yapmalıyız herkes kendi çapında fikir üretmeli. Karınca kararınca. Saygılar.
30

Ocak 27, 2008
BAŞTA BAY CABBAR VE IĞDIRLI SAZ ARKADAŞLARINA: ...
Bugünlerde Milliyetçilik teriminin kullanılması çok arttı. Peki Milliyetçilik nedir, yararı veya zararı var mı?

Öncelikle, mlliyetçilik kelimesi göreceli bir kavram! Bu kelimenin manası literatüre geçse bile, herkes tarafından kabul edilmez. Çünkü; milliyetçilik, Ülkücü bir insana göre, Türk Milliyetçiliği’dir. Yani, Türk milleti için çalışmak, didinmek ve vatanperver olmaktur. Ancak, Atsız gibi bir ırkçıya göre, Türk Milliyetçiliği, ötelerin ötesi bir ırk olan (!) Türk ırkının yüceltilmesi manasına gelir. Bir solcuya göre, hiç bir mana da olmazken, sağcı bir vatandaşa göre, muhafazkârlık ne demekse milliyetçilik de odur.

Bana göre ise, Milliyetçilik tabirinin olumlu ve olumsuz yönleri mevcut. Olumsuz yönü, tek bir milliyeti baş tâcı yapmak ve diğer unsurları göz ardı etmektir. Senelerdir, bu ülkedeki mâsum (PKK’lı olmayan ve fikrende küçücük bir desteği bulunmayan), lisânı Doğu’da doğmasından dolayı Kürt gibi olan bir çok Müslüman Türkiye vatandaşı insanımızın ilk okuldan başlayarak orta okul, lise, üniversite ve hayatın her kesiminde çekmiş olduğu sıkıntılar, bu Milliyetçiliğin ürünüdür. Peki bu sıkıntıları ne veriyor? Milliyetçiliği, dünyada tek bir ırk varmış gibi anlayanlar! Örnek olarak; Türk Milliyetçiliği’ni, dünyadaki bir numara ırk olan Türk ırkı olarak görüp, biraz önce bahsettiğimiz vatandaşları da hor gören bir anlayış!

Peki Milliyetçiliğin olumlu tarafı ne olabilir? Bir çok şey! Milliyetçi insan, milletini sever ve beraber yaşadığı milletlere mensup insanlara da saygı gösterir. Vatanını, devletini ve milletini çok sever. Bu işi lâfla değil, ameliyle yapar. Ülkesine sâdık bir insan olur, ülkesine sahip çıkar, vatandaşını, polisini, hatta askerini bile korur. Bunları yaparken sloganla değil, lisan-ı haliyle yapar. İşte Milliyetçiliğin olumlu tarafı! Yoksa, tek millet benim milliyetim diyerek, kimseyi tanımayıp, diğer herkese de husumet gözüyle bakarsa, vay onun haline!

Dünyadaki hiç bir insan, en hor görülen Çingene Milleti’ne ait bir kişiden bile üstün değildir. Bu nedenle Kâinat’ın en yüksek mertebesine ulaşanlar, “Üstünlük takvadadır” demişler, ırktadır dememişler.

Burası çok önemli! Milliyetçi bir insanın, milletini kollamasından önce yapması gereken çok daha önemli vazifeleri vardır! Örnek olarak midesine, ruhuna ve kalbine olan gıdayı sağlamak! Sonra, annesine, babasına, hanımına, kardeşine, ailesine, sülalesine olan görevleri yapmak! Daha sonra, sokağına, mahallesine, semtine, şehrine, devletine, milletine olan vazifeleri yapmak. İşte bu vazifelerden en önemlisi olan kalbine ait vazifeyi yapmadan veya ailesine ait vazifelerini yerine getirmeden “Vatanımıza ha!, devletimize ha!” diyen insanları gülerek karşılarım ve onlar hakkında üzülürüm. Çünkü, en önemli vazifeleri yerine getirmeyip, vazifesi düşmeyen meselelere dil uzatırlar. Bu konuyu daha da açalım, adam namaz kılmaz, ama lâfa gelince Ezan Susmaz, Bayrak inmez, Vatan Bölünmez diyebilecek duruma gelir. Önce kalbinin, ruhunun gıdasını al, sonra ailene, anana-babana düzgün bir evlat ol. Bu ufak dairelerdeki önemli vazifelerini yerine getir. Sonra, büyük dairelerdeki ufak vazifelerine geç! Sıranı bil, haddini bil!

HA BU ARADA BEN KENDİMİ TANITAYIM.
TUZLUCA'LIYIM BU YETER SİZE
31

Ocak 28, 2008
gemmereli: ...
tuzlucalı kardeşimize,bu güzel yazısından dolayı teşekkür ederim.değerli aydın kardeşim,milliyetciliğin iyi tarafından bakınca demekki sevilen taraflarıda varmış. emin olunki biz ülkücülerin (gerçek manada)tek düşünceside budur. milliyetcilik sonuç itibarıyla kardrşini sevmektir.kürt,azeri,laz,çerkez,arnavut,boşnak,v.s.hepimiz kardeşiz. kendi kardeşini sevmeyen başkasınıda sevemez.ırk ve kavmiyet ayrımı yapmak bizim ülkücülük felsefemize ters düşer.müslümanlar din kardeşimiz. diğerleride adem kardeşimizdir.tabiidirki her millet; bilimde, teknikte ve her hususta diğer milletlerle yarış içinde olmalıdırlar.bu yarışta bizlerde geçmişte olduğu gibi ebediyete kadarda olmalıyız. yoksa bahsettiğiniz üstün ırk tellalları bizlere yaşam hakkı vermezler.bu gün başımıza b.o.b. yarın başka belalarla çıkarlar.ha bu arada türküyedeki ülkücülerin ileri gelenlerinin bir çoğunun da doğulu ve kürtce konuştuklarınıda hatırlatmak isterim. yazılacak çok şey var ama satırlar yetmez tabi. birbirimizi sevmekten başka şansımız yok. yok. yok. saygılar sunarım.
32

Ocak 28, 2008
gemmereli: ...
affınıza sığınarak bir hatırlatma yapmak istiyorum. biz ülkücüler kürtce ve zazaca konuşan insanlarımızı hiç bir zaman başka millet olarak görmüyoruz.tabiki kendini ne hissedersen osun.ama bizi biz yapan müştereklerimizi yok etmeye kalkışanlar için birlik olmazsak eğer, işte o zaman ayrılıklar başlar. ayrılıklarımız 1-2 tane var sayalım. müştereklerimiz saymakla bitmez.ah keşke ön yargılı olmadan birbirimizi anlayabilseydik.bu ülkeyi ve dünyayı sömürenler bize bu fırsatı hiç bir zaman tanımadılar.allahın hesabından başka hiçbir hesabın tutmayacağı inancıyla saygılar...
33

Ocak 28, 2008
bahtiyar: ...
arkadaşlar hepinizi allahın selamıyla selamlıyorum.çekişmeyi kapışmayı bir tarafa bırakmanın zamanı geçmedimi.ığdır için şuan önümüzde tek bir adres var oda MHP bunda anlaştıkmı? gerisi aday kim olmalı sorununa kalıyor.aday geçmişi ülkücü bileyi yüreği sağlam karekterli ahdine vefalı halkına bağlı etrafına buğası olamayan ığdıra belediye başkanı değil ığdırlıya lider olacak önder karekterli birisi olmalı.kürt üretme merkezi haline gelen adil aşrım çarşısını kaldırabilecek.ığdırı parselleyenlerin çarkına çomak sokabilecek sözün kısası militan bir başkana ihtiyaç vardır.efsane mefsane boş iş bizim içimizden biri olmalı çantacılardan olamaz.o çantacılar değilmiydiler birazcık zoru görünce kaçtılar onlar ancak hakkettikleri saygıyı görürler ığdırlılardan.cabbar bey lütfen sizde net olun artık efsane yol gösterir demekle yine ekber yeşili işaret ediyorsan onuda iyi tanımanı öneririm.dyp den aday olduğunda onun yanında yer alanları arasla karşı karşıya getirdi seçimden sonrada çekti gitti bir dahaki seçimdede kendisi gelip arasların destekcisi oldu.ne demek istediğimi arifsin anlarsın.değerini koruma adına ığdırın dışına çıkma.ığdırda adammı kalmadı.
34

Şubat 02, 2008
Yorum yazın

Kayıtlı üye değilsiniz. yorum yapmak için üye olmalısınız.Yorum sorumluluğu size ait olacaktır.


busy
 

Hava Durumu

Iğdır Resim Galerisi

Iğdır Haritası

Güzel Sözler

 Atatürk Diyor ki:
Egemenlik kayıtsız ve şartsız milletindir.
 BuGün:
Bazı insanlar kafalarıyla hissederler ve kalpleriyle düşünürler.
 BuDakika:
İnsanları niçin öldürüyorsunuz, biraz bekleyin zaten ölecekler....