KAMUSEN IĞDIR ŞUBESİ ERMENİLER''DEN ÖZÜR DİLENMESİ İÇİN BAŞLATILAN İMZA KAMPANYASINI KINADI
KAMU-SEN Iğdır Şube Başkanı Cafer Alakaş, Bir gurup aydının Ermenilerden özür dilenmesi için başlatılan imza kampanyasını kınadıklarını belirtti.
İmza kampanyasının neye hizmet ettiğinin ortada olduğunu ifade eden Alakaş, şunları kaydetti: "Ermeni tehciri ile ilgili süreçte, ilk özür dilenmesi gereken şahsiyet Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey''dir. 1. Dünya Savaşı''nda işgal güçlerinin ve Ermenilerin işbirliği ile Ermeni tehcirinin faturası Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey''e kesilmiş, infaz, 10 Nisan 1919''da İstanbul Beyazıt Meydanı''nda gerçekleştirilmiştir. 14 Ekim 1922''de Türkiye Büyük Millet Meclisi''nin (TBMM) çıkardığı özel bir kanunla ''Milli Şehit'' ilan edilen Kemal Bey, ilk milli şehidimizdir. İmza kampanyasını başlatan yazar ve akademisyenler tarihle bir yüzleşme bir vicdan muhakemesi yapacaklarsa Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey gerçeği onlara fazlasıyla yeter." dedi.
Bunlar da ilginizi çekebilir