Genel

VALİLİKTEN BASIN AÇIKLAMASI

    Iğdır valisi S.Saffet Karahisarlı, yaptığı yazılı açıklamada yerel basında çıkan ha- berlerle valilik makamı yıpratılmaya ve siyasileştirilmeye çalışıldığını kaydetti.   


     Seçimde başarı göstererek seçilen adaylarımızı tebrik ediyor onların Iğdır halkına en iyi şekilde hizmet edeceklerine inanıyor sandıkta tecelli eden iradeye saygı gösteriyoruz. İfadelerine yer veren Karahisarlı,”Yerel Basında çıkan bazı haberlerin valilik makamını yıpratmaya ve siyasileştirmeye çalışıldığı esefle müşahede edilmiştir. Valilik Makamı; tüm vatandaşlara eşit mesafede ve yakınlıkta kamu hizmetini ifa etmektedir. Hiçbir siyasi parti yada siyasi parti temsilcisinin yandaşı yada yakını değildir. Valilik Makamı devletin ildeki en büyük temsilcisidir. Devlet ise renk, ırk din, mezhep cinsiyet farkı, felsefi görüş ayrımı yapmadan tamamen objektif kıstaslara göre herkesi kucaklamaktadır. Anayasamızın 2. maddesi gereğince Sosyal Devlet anlayışı kesintisiz olarak sürdürülmektedir.
    Demokratik ortamda yapılan yerel seçimlerde elde edilen sonuç Iğdır halkının tercihidir. Valilik Makamının seçim sonuçlarını değerlendirmek gibi bir görevi bulunmamaktadır.  Siyasetçiler kendi fikirleri doğrultusunda istedikleri fikirleri söyleyebilirler, yorumlarda bulunabilirler. Bugüne kadar hakkımda çıkan yazılara cevap vermeyişimin nedeni de canı gönülden sevdiğim hizmet etmek için geldiğim yaklaşık 2,5 senedir Iğdır halkı ile bütünleştiğim ilimizde, şahısları incitmemek kurumları basın önünde yıpratmamak içindir. Eleştirileri dikkatle izliyorum. Yerel basında çıkan haksız ve mesnetsiz ve Valilik Makamını yıpratmaya yönelik, kişilik haklarıma açıkça saldırı mahiyeti taşıyan haberlere karşı da dava açma hakkımı saklı tutmaktayım. Yapılan eleştirilerin yapıcı olmasını, hakarete varmamasını kamu kurumlarımızın ve Devletimizin yıpratılmamasına önem gösterilmesini özellikle rica ediyorum.. Farklılıklarımızı zenginliğimiz olarak kabul eden, seçimleri başından sonuna kadar aklı selim ve sağduyulu takip eden Iğdır halkına da sağduyusu için teşekkür ediyorum.