Genel

ÇİFTÇİLERE BODUR ELMA FİDANI DAĞITILDI

   Iğdır Valiliği 2010 yılı Özel İdare Bütçesinden Bodur Elma Fidanı Dağıtımı Projesini gerçekleştirerek çiftçilere 24 bin fidan dağıtımı yaptı.


    Tarım il müdürü Yusuf Yıldırım"da “Özel idare kaynaklı tarım il müdürlüğü tarafından projelendirilen bodur elma projesi ile  54 çiftçiye 24 bin elma fidanı dağıtıyoruz, çiftçilerimiz dekara 50 adet fidan dikecek üç yıl içinde ürün alınacak. Bu fidanlar 133 bin TL mal oldu.
    Hepsi sertifikalı ürün. Amacımız bölge insanının verimi yüksek olan meyveciliği yaygınlaştırmasıdır.
    Elma, Kiraz, Armut gibi fidanlar halkımıza  dağıtılmakta, teknisyenlerimizde vatandaşlarımıza meyveciliği teknik olarak öğretmektedirler. Dağıttığımız fidanlar üç yıl ödemesiz üç yıl sonra faizsiz fidan değerinin %50 sini çiftçimiz  geri ödeyecek" dedi.
    Çiftçilerde, Fidan dağıtımından memnun olduklarını meyveciliğin gelişeceğini söylediler. Fidan dağıtım törenine Emniyet Müdürü Mustafa Aydın, il özelidare sekreter yardımcısı Ahmet Güneş, Yüksek Ziraat mühendisi Orhan Şaban ve çiftçiler katıldı.