Cafer Alakaş, yaptığı yazılı açıklamada "Ermenilerin yıllarca topraklarında yaşadığı hiçbir baskı ve dayatma görmediği Anadolu halkına yaptığı işkence ve vahşet görmezden gelinerek sözde soykırım iddialarına çanak tutacak özür kampanyasını şiddetle kınıyoruz. Ermeni tehcirini soykırım gösterme çabalarının bir sonucu olarak ortaya çıkan özür kampanyası hümanist, özgür, bireysel insan kavramlarının arkasına sığınılarak beslenmeye çalışılıyor. Tarihin tekerrürü mütareke basının tezahürü olarak ortaya çıkıyor. Yakın tarihimizde Ermenilerce kat ledilen büyük elçilerimiz ve diplomatlarımızdan özür dileyen var mı? Tarihi belgelerin ortaya koyduğu ermeni mezaliminden dolayı kendi tarihiyle yüzleşen ermeni var mı" dedi.
        İmza kampanyasının neye hizmet ettiğinin ortada olduğunu ifade eden Alakaş, şunları kaydetti: "Ermeni tehciri ile ilgili süreçte, ilk özür dilenmesi gereken şahsiyet Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey''dir. 1. Dünya Savaşı''nda işgal güçlerinin ve Ermenilerin işbirliği ile Ermeni tehcirinin faturası Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey''e kesilmiş, infaz, 10 Nisan 1919''da İstanbul Beyazıt Meydanı''nda gerçekleştirilmiştir. 14 Ekim 1922''de Türkiye Büyük Millet Meclisi''nin (TBMM) çıkardığı özel bir kanunla ''Milli Şehit'' ilan edilen Kemal Bey, ilk milli şehidimizdir. İmza kampanyasını başlatan yazar ve akademisyenler tarihle bir yüzleşme bir vicdan muhakemesi yapacaklarsa Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey gerçeği onlara fazlasıyla yeter." dedi.
Kaynak: Haber Merkezi