Merkez camii yaptırma ve yaşatma derneği başkanı Mehmet Yancar "bu
cami bölgenin en büyük camisi olacaktır. 6 bin kişi aynı anda namaz
kılabilecektir. Caminin yerden yüksekliği 101 metre olduğu için
minareler Ermenistan ''dan bile görülebilecek. Bu inşaat Iğdır merkez
camii yaptırma ve yaşatma derneği tarafından yapılmaktadır. Türkiye
genelinde bir cuma namazında diyanet işleri tarafından toplanan para
2.000.000 (iki milyon TL. dir. toplanmıştır. Yapılan bağışlarla
2.500.000 (iki milyon beşyüz TL. Toplanmıştır. Eylül 2008 tarihinde
derneğimizin Iğdır sulh hukuk mahkemesine müraacatı üzerine mahkemenin
yaptığı tespit sonucu 3.911.944.73 (Üç milyon dokuzyüz on bir bin
dokuzyüz kırkdört lira )iş yapılmıştır.
Böyle bir camii yaptırdığımız için mutluyum. Vatandaşlardan destek bekliyoruz” dedi.
Yancar, "Camimiz bittiğinde Edirne'' de ki Süleymaniye caminin bir
kopyası olacak. Caminin projesi olarak Edirne süleymaniye caminin
projesi mimar Necip Dinç tarafından çizildi. Camiimiz 40x50 =2000m2dir.
Caminin kubbe kısmına kadar yüksekliğinin 41 metre olduğunu
belirten Yancar, "4 adet minarenin yüksekliğinin 61 metre olacağını
Ermenistan''dan görülebileceğini, temelinin Jeot grat sistemi ile
atıldığını, zemini sıkıştırarak 12 metre derinliye 645 fore kazık imal
edildiğini " söyledi.
Kaynak: Haber Merkezi